025
|
DAYS
LEFT
03.03.2017.

MBZ I KULTURA PROMJENE STUDENTSKOG CENTRA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU OBJAVLJUJU POBJEDNIKA NATJEČAJA ZA NOVU ZVUČNU INSTALACIJU

MBZ I KULTURA PROMJENE STUDENTSKOG CENTRA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU OBJAVLJUJU POBJEDNIKA NATJEČAJA ZA NOVU ZVUČNU INSTALACIJU
Foto: Katja Goljat

 

Muzički biennale Zagreb i Kultura promjene Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu 12. prosinca 2016. pokrenuli su Natječaj za novu zvučnu instalaciju koja će biti predstavljena u sklopu 29. MBZ-a u travnju 2017. 

Na objavljeni natječaj pristiglo je ukupno 28 radova, a stručni žiri – u sastavu Krešimir Seletković (umjetnički ravnatelj MBZ-a), Davorka Begović (voditeljica Muzičkog salona Kulture promjene), Marta Kiš (voditeljica likovnog programa Kulture promjene), Gideon Kiers (umjetnik i kustos) te Davor Sanvincenti (multimedijalni umjetnik) – izabrali su ­­­­­pobjednički rad. A pobjednik je Adam Basanta za Five Lines, Crossing.

Umjetnik Adam Basanta, iz Montréala u Kanadi, kao autor najviše se bavi eksperimentalnom glazbom.  Bio je privučen natječajem u kojem se mogao pozabaviti raznim zvučnim, ali i vizualnim (prostornim) elementima. U Galeriji Studentskog centra u Zagrebu, tijekom bijenalskih dana, zainteresirani posjetitelji moći će vidjeti i čuti uživo kako je ovaj zanimljivi i kreativni umjetnik u zvuku interpretirao logo ovogodišnjeg MBZ-a te na koji će način vizualno i auditivno okupirati prostor u kojem će biti postavljen. S obzirom na to da se Adam Basanta bavi tzv. skulpturalnim zvukovnim instalacijama, prostorna dimenzija iznimno je važna i istaknuta u njegovim radovima. Sâm umjetnik pojašnjava instalaciju: „U Five Lines, Crossing zvuk nastaje isključivo putempovrata akustičkog signala koji čini čujnim fizikalne odnose između mikrofona, korištenih membrana zvučnika, akustike galerijskog prostora te suvremene povijesti glazbe Zagreba i Hrvatske“. Na koji je način Adam Basanta inkorporirao referencu na hrvatsku glazbu u svoj rad? „Svaka od linija sadrži nekoliko zvukovnih struktura koje pronalazimo u djelima odabranih suvremenih hrvatskih skladatelja. Tri su linije rezervirane za živuće skladatelje, koji će biti zamoljeni da izaberu neko svoje djelo koje će se na taj način 'citirati' u instalaciji. Preostale dvije linije posvetit će se preminulim hrvatskim skladateljima.“

I sami posjetitelji Galerije bit će aktivni integrativni dio instalacije, jer će i njihove kretnje i zvukovi postati dio ovog umjetničkog djela. Kako? Provjerite u biennalskom tjednu, od otvaranja instalacije 21. travnja pa sve do 29. travnja u Galeriji Studentskog centra.