-06
|
DAYS
LEFT
29.01.2015.

Intervju s finalistom natjecanja za petominutnu operu: Steven Prengels

Intervju s finalistom natjecanja za petominutnu operu: Steven Prengels

 

1. Gdje i kako ste saznali za natjecanje 5-Minute Opera?

Rekla mi je kolegica glazbenica (barokna oboistica), koja je negdje čitala o natjecanju.

 

2. Jeste li i ranije imali neka saznanja o Muzičkom biennalu Zagreb?

Ne, nisam.

 

3. Imate li iskustva u skladanju glazbeno-scenskih djela?

Da. Skoro sve što sam skladao namijenjeno je izvedbi na sceni. Još od kada sam bio jako mlad sve što sam napravio ili u čemu sam sudjelovao bilo je povezano uz kazalište. I ja sam strastveni ljubitelj opere (s Wagnerom na vrhu). Surađivao sam s nekoliko koreografa, redatelja itd. Također sam i mnogo dirigirao u glazbenom kazalištu. Čak je i moj diplomski rad u Amsterdamu bio glazbeno-scensko djelo. Tijekom posljednjih godina uglavnom sam surađivao s koreografom i redateljem Alainom Platelom, a zajedno smo napravili performanse za Les Ballets C de la B, kazalište Real Madrid, Münchner Kammerspiele, Ruhr Trienniale…

 

4. Koliki Vam je bio izazov skladanje petominutne opere?

Ljubitelj sam kratkih komada. Uspijeva mi kada trebam izreći nešto u veoma kratkom vremenu i sa samo nekoliko sredstava. Naročito u ovom zadatku: petominutnoj operi. To vas tjera na potragu za kristalno jasnom idejom o tome na koji ćete se način nositi sa zadatkom. Postanete jako svjesni toga koja sredstva birate i na koji im način pristupate. Jako je teško stvoriti dramsku napetost unutar tako kratkog djela, ali i dalje ispričati cijelu priču. Još jedna poteškoća s kojom se susrećete kada pokušavate napisati takvo djelo je postavljanje libreta: na koji način će se tekst pjevati, zašto je potrebno pjevati tekst itd.  Jednog dana u kolovozu čavrljao sam s kolegicom. Ona mi je ispričala jednu kratku situaciju. I odmah sam pomislio: „To je to!“. Bila je riječ o veoma jednostavnoj, ali zanimljivoj priči, koja je savršeno odgovarala zadatku. I štoviše, bavila se točno onim dramaturškim problemima koje sam htio postaviti kao središnje subjekte u ovom opernom projektu. Najbolji naslov koji sam pronašao za ovo djelo (“Dramaturgy of a Passion”), naslov je posmrtno objavljene knjige Gerarda Mortiera, legendarnog ravnatelja belgijske opere (La Monnaie Brussels, Salzburger Festspiele , Pariška opera, kazalište Real Madrid itd.), koji je umro prošle godine. On je veoma poznat u Belgiji, ali i šire, po tome što je promijenio operu u drugoj polovici 20-og stoljeća. Imao sam privilegiju upoznati ga i kratko surađivati s njim 2012. godine. Tako da je odabir ovog naslova osoban i skroman pozdrav tom velikom čovjeku.

 

5. Jeste li ikada posjetili Hrvatsku i planirate li doći u Zagreb na praizvedbu Vašeg djela?

Nikada nisam bio u Hrvatskoj. Ali doći ću ove godine u Zagreb u sklopu turneje moje nove produkcije na kojoj upravo radim. Nažalost, neću moći doći na finale natjecanja 21. travnja, jer je taj dan generalna proba tog novog djela (čiji sam glazbeni redatelj), a koje će biti premijerno izvedeno u Gentu (Belgija) dan poslije, 22. travnja.