ANSAMBLI

Acezantez

Ansambl Centra za nove tendencije Zagreb (ACEZANTEZ) utemeljen je prije 40 godina, kada se, pod vodstvom Dubravka Detonija, okupila skupina uglednih umjetnika višemedijskih sklonosti u namjeri da stvaraju nešto što nije samo glazba, ni samo kazalište, niti su isključivo likovna otkrića. Debitirao je 1970. godine na Dubrovačkim ljetnim igrama, a u njemu se je izmijenilo nekoliko umjetničkih naraštaja te velik niz uglednih gostiju iz svijeta. U svojemu je neprekidnom istraživanju ACEZANTEZ prihvatio dragocjenu suradnju domaćih i inozemnih autora koji su na najrazličitije načine poticali umjetničku širinu njegova izraza. Brojni nastupi u Europi, Americi i Aziji ansamblu su dali priliku da u dodiru s etnički i kulturno raznovrsnim zajednicama stalno obogaćuje vlastiti kreativni potencijal. Godine 1975. sastav je na Festivalu Jugoslavenske radiotelevizije osvojio Nagradu Orfej kao najbolji komorni sastav godine. Snimao je za radijske i televizijske postaje diljem svijeta te ostvario bogat diskografski opus.

Ansambl Gaida

Ansambl Gaida, osnovan 2002. godine od istoimenog festivala suvremene glazbe, veći je ansambl, tipa sinfoniette, za suvremenu glazbu. Kao prvi sastav te vrste u Litvi, ansambl je popunio prazninu koja je postojala u panorami litvanske moderne glazbe. Gaida stvara zanesene i precizne interpretacije sofisticiranih opusa litvanskih i stranih skladatelja te inicira stvaranje novih inspirativnih djela. U ovaj sastav pozivani su vodeći litvanski instrumentalisti pa su tako članovi ansambla vrlo iskusni muzičari s litvanske scene suvremene glazbe. Također, programe za njega stvarali su različiti dirigenti bogatog iskustva u novoj glazbi. Recentni i budući repertoar ansambla uključuje djela vodećih litvanskih skladatelja i međunarodno poznatih autora kao što su György Ligeti, Luciano Berio, Kaija Saariaho, John Adams, Luca Francesconi, Gérard Grisey i drugi.

Dirigent: Robertas Šervenikas

Ansambl Icarus

Ansambl Icarus osnovan je 1994. godine. Ansambl međunarodne razine predstavio se na četiri kontinenta: u Europi (osim u Italiji, nastupao je u Nizozemskoj, Belgiji, Engleskoj, Švicarskoj, Hrvatskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Azerbajdžanu, Irskoj, Litvi, Rumunjskoj, Moldaviji, na Malti), u Amerikama (u Meksiku, Argentini, Sjedinjenim Američkim Državama), u Africi (Egipat), te u Aziji (Japan, Tajland). Trenutno sjedište ansambla je u Teatro di Reggio Emilia u Italiji. Od značajnijih suradnji treba spomenuti one s režiserima kao što su Yoshi Oida, Daniele Abbado, Franco Ripa di Meana, Christian Boltanski, Francesco Micheli, Lorenzo Mijares, zatim sa studijima Agon, Fabrica, Otolab, s Lucom Scarzellom, Robertom Pacijem Dalòom, s glumcima kao što su primjerice John De Leo, Michele De Marchi, Ivana Monti. Posljednje produkcije ansambla uključivale su predstavnike međunarodne elektroničke i post tehno scene kao što su Staalplaat Soundsystem (Nizozemska), Pan Sonic (Finska), Andi Toma iz Mouse on Mars (Njemačka). Ansamblom su kao gosti dirigirali Giorgio Bernasconi, Franco Fusi, Erasmo Gaudiomonte, Giovanni Landini, Andrea Molino, Renato Rivolta, Saša Britvić, Flavio Emilio Scogna, Yoichi Sujiama, Juan Trigos, Pierre André Valade, Pierangelo Valtinoni, Jonathan Webb. Icarus je u posebnim projektima surađivao i s ansamblima kao što su Alter Ego, Neuevocalsolisten (Njemačka) te Cantus ansambl (Hrvatska). Godine 2012. završen je europski projekt u suradnji s festivalom u Huddersfieldu, s Nieuw Ensembleom iz Amsterdama, te s Ensembleom 10/10 iz Liverpoola. Ansambl je važan i zbog pozornosti koju poklanja mladima što je posebno naglašeno stvaranjem ansambla Icarus Junior (prisutnog u Italiji, SAD-u, Hrvatskoj, Egiptu, Francuskoj) i Icarus vs Muzak, kvarteta mladih udaraljkaša. Redoviti su gosti radijskih prijenosa na RAI-u, a njihove su koncerte prenosile nacionalne televizije Japana, Meksika, Argentine, Nizozemske, Francuske, Švicarske, Rumunjske i Azerbajdžana. Snimali su za Ricordi, Stradivarius, Bottega Discantica, Sincronie, Ariston, Spaziomusica, Angelica.

Ansambl Intégrales

Ansambl Intégrales, čija je težnja približiti glazbu današnjice i nedavne prošlosti publici nepovjerljivoj prema disonancama, u skladu sa svojim motom “poveznica s glazbom današnjice” dosljedno učvršćuje svoju poziciju izvan “zvučne sjene” koju baca institucionalna industrija klasične glazbe. Ansambl su 1993. osnovali violinistica Barbara Lüneburg te skladatelj i saksofonist Burkhard Friedrich, a zahvaljujući višeznačnom razvoju koji prelazi medijske i kulturne granice postao je omiljen na radijskim postajama i među organizatorima glazbenih događaja koji žele znati što se događa izvan mainstreama. Ansambl je tako pozivan na gostovanja u Berlinu, Kölnu, Chicagu, Amsterdamu, Teheranu i Ulan Batoru. Nastupao je na festivalima kao što su Berliner Festwochen, Schleswig Holstein Musikfestival, Wien Modern i Gaudeamus u Nizozemskoj, ali isto tako i na iranskom festivalu Fadjr te na mongolskom festivalu Roaring Hooves. Fleksibilna i prilagodljiva instrumentacija te prirodna integracija elemenata improvizacije, performansa, žive elektroničke glazbe, glazbenog kazališta i filma ansamblu omogućuju izgradnju bogatog repertoara te potiču kreativnu razmjenu ideja i dijalog između partnera izrazito različitih osobnosti i stilova.

Ansambl Klang

Ansambl Klang osnovan je 2003. u Haagu. Inovativni programi, skladanje po narudžbi za neke od najuzbudljivijih skladatelja današnjice i osnivanje vlastite diskografske kuće smjestili su ih je među „najbolje nizozemske ansamble" (NRC Handelsblad) bogate suvremene muzičke scene, a 2011. dobili su izvođačku nagradu „Sena Toonzetters."

Odani novoj generaciji skladatelja, grupa nastavlja graditi repertoar odvažnih, beskompromisnih djela. Jedinstvena, ali svestrana instrumentacija, u rasponu od tihe, krhke intimnosti do probojne snage velikog benda, privukla je skladatelje, uključujući i Heinera Goebbelsa, Toma Johnsona, Martijna Paddinga, Jacoba ter Veldhuisa, Kate Moore, Jan-Basa Bollena, Oscara Bettisona i Petera Adriaansza. Nastupajući bez dirigenta, koncertni rezultat donosi kompleksnu muziku koja zahtijeva virtuoznu točnost i preciznost, odsviranu energijom, naponom i strašću jednog benda.

Ansambl je dobio pohvale kritike i za javne nastupe („Prštavo", Het Parool; „Impresivan zvučni napad", Scottish Herald) i za snimljene uratke („Svirka ansambla Klang zastrašujuće je dobra, lijepa i iskrena", de Trouw; „Čisto, beskompromisno i nemilosrdno... ansambl Klang sve svira s jednakom dozom preciznosti, intenziteta i iskrenosti", NRC Handelsblad).

Nastupaju redovito, i to diljem Nizozemske, ali i u SAD-u, UK-u, Francuskoj, Austriji, Španjolskoj, Švicarskoj, Belgiji i Češkoj. Također su nastupili i na televiziji i radiju u Nizozemskoj, Australiji, Brazilu, Španjolskoj, Švicarskoj, UK-u i SAD-u.

Ansambl Les AMIS
Ansambl MD7

Godine 2001. međunarodni festival Musica Danubiana, koji se održava od 1998. godine a posvećen je suvremenoj glazbi, pružio je priliku posebno oformljenom ansamblu s jedinstvenim sastavom da svojim djelovanjem potakne stvaranje i izvedbu novih radova slovenskih skladatelja, ali i skladatelja koji ne dolaze iz Slovenije. Prva izvedba Ansambla MD (Musica Danubiana) održana je u Beču 7. studenog 2001. godine. Nedugo nakon tog nastupa sastav je djelomice promijenjen i smanjen te se više nije mijenjao. U osnivanju ansambla su, uz članove, sudjelovali i neki istaknuti glazbenici izvan tog projekta, poput dirigenta Liora Shambadala i skladatelja Pavela Mihelčiča, koji otpočetka djeluje kao umjetnički ravnatelj ansambla. MD7 danas postoji kao nezavisna kulturna organizacija, a svoju je osnovnu misiju potvrdio prvim koncertom u novom sastavu, održanim 2002. godine: izvođenje skladbi napisanih posebno za njega, kojima do izražaja dolazi njegova jedinstvena instrumentacija. Do sada je skupina premijerno izvela 22 slovenske skladbe i 22 skladbe skladatelja koji nisu iz Slovenije.

Ansambl Nextime
Antiphonus

Članstvo Antiphonusa iskristaliziralo se tijekom dugog procesa zajedničkog muziciranja u raznim sastavima. Glazbenici različitih profila grade delikatan repertoar, njegujući djela sa samih početaka europske glazbe, ali i najsuvremenije opuse domaćih i inozemnih skladatelja. Od osnutka 2008., ansambl je nastupao na Glazbenim večerima u Sv. Donatu, Ljetnom festivalu u Rovinju, Dobronićevim večerima u Jelsi, Festivalu Baromus u Rovinju, sezoni komornih i vokalnih koncerata u Rijeci i Zagrebu u organizaciji Artagenta, a, osim niza samostalnih koncerata, snimao je za HRT. Ansambl redovito nastupa na koncertima u Hrvatskoj pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture; nastupio je 2011. u Hrvatskom državnom arhivu u povodu dodjele nagrade „Vladimir Nazor", a u sezonama od 2010. održava koncerte uz potporu Grada Zagreba. Ti su koncerti osmišljeni kao programska cjelina u kojoj se isprepliću vokalna i instrumentalna glazba, povezana tematikom, ugođajem, te dramaturgijom tonaliteta i sadržaja. U kolovozu 2010. Antiphonus je za HTV snimio koncert s programom hrvatske rane glazbe, u suradnji sa sjajnom ekipom solista i instrumentalista, s većinom kojih stalno surađuje: Krešimirom Špicerom, Margaretom Klobučar, Edinom Karamazovim, Pavlom Mašićem, Dmitrijem Sinkovskim, Bojanom Čičićem i Pavlom Zajcevim, a prošle se godine predstavio brojnoj pariškoj publici u College des Bernardins u sklopu festivala Croatie, le voici.

ART NRW
 

Ansambl ART NRW osnovan je u sezoni 1985./86. te je specijaliziran za Novu glazbu, od solističke do orkestralne. Osnovu ansambla ne čine samo instrumentalisti, već i pjevači. Umjetničko vodstvo u rukama je skladatelja i dirigenta Mire Dobrowolnog. Članovi ansambla vrsni su glazbenici od kojih su neki slobodni umjetnici, a drugi na istaknutim pozicijama u orkestrima u regiji Sjeverno Porajnje. Pri oblikovanju programa Ansambla težište je naročito na srodnostima među različitim umjetnostima te njihovi programi imaju raspon od performansa i Gesamtkunstwerka do komornih opera. Glazbenicima je pritom važno da publici razjasne sve referencije i usmjere je na umjetnički sadržaj, bez obzira na vanjsku formu. Ponekad surađuju s ansamblima za ranu glazbu, a redovno dobivaju financijsku potporu Njemačkoga glazbenog vijeća i raznih njemačkih zaklada. Gostovali su na brojnim europskim festivalima te snimaju za njemačke televizijske postaje HR i WDR.

 
Bakin zub
Sastav Bakin zub 2005. godine utemeljio je Marco Ciciliani za potrebe izvođenja vlastitih opusa sa ciljem promicanja umjetničkih ideja neuklopljivih i suprotivih postojećim uvriježenim kategorijama. Šest članova ansambla visoko su profesionalni muzičari različitih opredijeljenja, od suvremene umjetničke glazbe, pop i rock glazbe, elektroničke glazbe, improvizacije pa do mnogih stilski raznovrsnih područja. Izbor i sastav instrumenata omogućuje ostvarenje bogate zvukovne palete od, primjerice, one komorne glazbe pa do tonskih obilježja pop ili elektroničke glazbe, gdje je posljednje integralna sastavnica spektra zvuka kojeg stvaraju. Njihov rad naglašava poveznost odnosa zvuka i svjetla, provedbu čije sinkronosti ostvaruju pomoću posebnog softwarea kojeg je napravio Marco Ciciliani. Ansambl je prvi, vrlo uspješan nastup, ostvario 2006. (Gaudeamus Music Week, Amsterdam).
Big Band Hrvatske radiotelevizije
 

Big Band Hrvatske radiotelevizije, to jest njegova preteča, Plesni orkestar Radio Zagreba, osnovan je u sezoni 1946./47. za potrebe Radija i sastavljen od najboljih glazbenika iz nekoliko ansambala, okupljenih pod vodstvom Zlatka Černjula. Orkestar je poslije vodilo nekoliko dirigenata. Posebno mjesto među njima pripada Miljenku Prohaski, koji ga je  vodio više od 30 godina i bio idejnim začetnik orijentacije orkestra na vlastiti repertoar.
Zbog takve je programske orijentacije Orkestar izgradio i specifični stil. Mnogi su glazbenici svjetskog ugleda u Zagrebu nastupali kao solisti s Orkestrom: Art Farmer, Clark Terry, Johnny Grifin, Ernie Wilkins, Kai Winding, John Lewis, Art Taylor i drugi. Posljednjih desetak godina Big Band uspješno vodi Silvije Glojnarić. On postupno u Band uključuje najbolje glazbenike mlađega naraštaja (Sašu Nestorovića, Davora Križića i druge) kako bi zadržao najvišu umjetničku razinu. Posljednjih pet godina Big Band ima redovitu koncertnu sezonu u Zagrebu.

biNg bang

Udaraljkaški ansambl biNg bang osnovan je 1999. godine, pod umjetničkim vodstvom Igora Lešnika, na ljetnom festivalu koji je u Međunarodnom kulturnom centru u Grožnjanu organizirala Hrvatska glazbena mladež. Članovi ansambla najbolji su hrvatski studenti udaraljki te pobjednici brojnih udaraljkaških natjecanja. Uz standardni repertoar udaraljkaških ansambala, biNg bang često praizvodi djela hrvatskih i inozemnih skladatelja. Na popisu gostujućih solista ovog ansambla trenutačno su i umjetnici kao što su Dave Samuels, Ney Rosauro, Jean Geoffroy, John Beck, Michael Udow, Payton MacDonald, Fernando Hashimoto, Angel Frette, Ludwig Albert, Arthur Lipner i drugi.
biNg bang je pobjednik natjecanja udaraljkaških ansambala koje je 2004. organiziralo Društvo za udaraljkaške umjetnosti, a iste su godine nastupali i na PASIC-u u Nashvilleu, SAD, kao najbolji sveučilišni udaraljkaški ansambl. Dobitnik je i Rektorove nagrade Zagrebačkog sveučilišta 2005. i 2009. godine, a 2005. je proglašen najboljim komornim ansamblom te je dobio nagradu „Ivo Vuljević". Jedan od najvećih uspjeha ansambla bio je poziv da nastupi kao službeni prateći ansambl trećega Marimbističkog natjecanja u Belgiji. biNg bang je i pobjednik natjecanja i festivala EMJ 2009. godine.
Nedavne turneje odvele su biNg bang u Argentinu, Austriju, Belgiju, Kinu, Francusku, Italiju, Poljsku, Puerto Rico, Sloveniju, Španjolsku, Švedsku, Tajvan, Urugvaj i SAD. Nastupili su i na udaraljkaškim festivalima kao što su Perkumania u Parizu, Crossdrumming u Varšavi, Noći udaraljki u Grazu, Dani udaraljki u Valenciji, Patagonijski festival udaraljki u Argentini, TIPC u Taipeiju, Međunarodni udaraljkaški festival u Puerto Ricu te na mnogim drugima.
Njihov debitantski nosač zvuka biNg bang plays Lešnik izdan je za američku etiketu Equilibrium i dobiva izvrsne kritike.

Camerata labacensis

Slovenski orkestar Camerata Labacensis radom nastavlja djelatnost Komornog orkestra nekadašnje RTV Slovenija, većinom je sastavljen od solista Simfonijskog orkestra Slovenske radiotelevizije, nastupa u različitim sastavima uz mnoge soliste i dirigente. Repertoar orkestra u početku je bio usmjeren na stare majstore, ubrzo se proširio na suvremenu glazbu uslijed novih djela koja su za ansambl napisali slovenski skladatelji. Orkestar s uspjehom nastupa u Sloveniji i inozemstvu, ostvaruje diskografska izdanja, dvadeset godina s uspjehom sudjeluje na Festivalu nijemog filma (Pordenone, Italija). Djeluje bez stalnog dirigenta, umjetnički voditelj je Franc Avsenek, a koncertna majstorica je Monika Skalar.


Monika Skalar, Gregor Traven, Maja Naveršnik, Jelka Glavnik, prve violine, Karel Žužek, Andrej Kopač, Sonja Trampevska, Matej Venier, druge violine, Franc Avsenek, Matej Malej, Peter Ugrin, viole, Stane Demšar, Tanja Babnik-Šoštarič, violončela, Budislav Vidrih, kontrabas

Camerata Nordica
Ansambl Camerata Nordica osnovan je 1974. (tada pod nazivom Camerata Roman, a kasnije Camerata Sweden), sastavljen od ponajboljih glazbenika uspješno predstavlja Švedsku na gostovanjima po svijetu izvodeći djela svih razdoblja primjerena njegovu sastavu (15 gudača), težište diskografske djelatnosti stavljajući na djela švedskih skladatelja. Uz njega su nastupali ugledni umjetnici poput Jamesa Galwaya, Barbare Bonney, Barbare Hendricks i Barryja Tuckwella. Glazbeni ravnatelj ansambla od 1997. je violinist Levon Chilingirian a njegov pomoćnik je Terje Tønnesen.
Cantus Ansambl
Cantus Ansambl za suvremenu glazbu Hrvatskoga društva skladatelja osnovan je 2001. s programom izvođenja kapitalnih komornih ostvarenja 20. stoljeća te promocije suvremenog repertoara hrvatskih skladatelja. Ansambl njeguje suradnju sa srodnim sastavima u svijetu, uspješno nastupa na međunarodnoj sceni, a mnoga su djela skladana upravo za njega. Čine ga vrsni komorni glazbenici i solisti, a njegov utemeljitelj i umjetnički ravnatelj je Berislav Šipuš.


Martin Draušnik, violina, koncertni majstor / van Novinc, violina, koncertni majstor, Mislav Pavlin, violina, Milan Čunko, viola, Jasen Chelfi, violončelo, Jurica Štelma / Nikša Bobetko, kontrabasi, Julianna Nagy, harfa, Dani Bošnjak, flauta, Branko Mihanović, oboa, Danijel Martinović, ckarinet, Ricardo Luque Perdomo, fagot, Bánk Harkay, rog, Vedran Kocelj, trublja, Mario Šincek, trombon, Srebrenka Poljak, glasovir, Vojislav Čičić, Marko Mihajlović, udaraljke
Cantus Ansambl

cantus ansambl

Cantus Ansambl utemeljen je 2001. godine u sklopu Muzičkog biennala Zagreb kao prvi i jedini ansambl u Hrvatskoj specijaliziran za izvedbu širokog raspona suvremene glazbe. Danas uza nj djeluje nekoliko sličnih ansambala, no on je zadržao ulogu predvodnika i najaktivnijeg protagonista novoglazbene scene. Cantus Ansambl protagonist je svih domaćih festivala i manifestacija te domaćin vlastita koncertnog ciklusa (Cantus & Lisinski, od sezone 2006/2007.). Brojke od oko 90 praizvedbi, oko 400 izvedenih opusa, više od 30 inozemnih gostovanja u Austriji, Italiji, Sloveniji, BiH, Njemačkoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Francuskoj, Švedskoj, Turskoj, Meksiku, Kini, Kanadi, kao i brojni gostujući solisti (Monika Leskovar, Dubravka Šeparović Mušović, Lidija Horvat Dunjko, Martina Gojčeta Silić, Dunja Vejzović, Josip Lešaja, Enrico Dindo, Edin Karamazov, Petrit Çeku, Roberto Fabbriciani, Radovan Vlatković i dr.) i dirigenti (Adriano Martinolli d'Arcy, Luca Pfaff, Johannes Kalitzke, Mladen Tarbuk, Saša Britvić i dr.) te već uobičajena praksa brojnih skladateljskih posveta, pokazatelji su visokog mjesta ansambla unutar domaćeg, ali i inozemnog konteksta. Posebnosti ansambla su intenzivna mreža suradnje s austrijskim Merlin Ansamblom, talijanskim Icarusom, belgijskim ansamblom Musiques Nouvelles, bečkom Fondacijom i Centrom "Arnold Schönberg", Cromas udruženjem za novu glazbu iz Trsta, sarajevskim ansamblom Sonemus, kanadskim ansamblom Les AMIS, austrijskim ansamblom Zeitfluss i dr. te vlastite radionice za mlade dirigente i skladatelje koje su se prvi put organizirale u ljeto 2008. u suradnji s nizozemskom Gaudeamus fondacijom, festivalom Gaudeamus Musik Week i Hrvatskom glazbenom mladeži. Od studenog 2008. do listopada 2010. Cantus Ansambl je sudjelovao u projektu Re: New Music zajedno s 11 međunarodnih partnera i 21 ansamblom (Klangformun Wien, Ensemble Reconcil, Champ d'Action, Spectra Ensemble, London Sinfonietta i dr.), a projekt je bio potpomognut fondovima Europske unije.

Od gostovanja u inozemstvu svakako treba istaknuti gostovanje u Švedskoj u jesen 2006. (međunarodni projekt Musical Links) te "put oko svijeta" koji je Cantus Ansambl odveo u Peking i Toronto, gdje je iznimno uspješno predstavio desetak partitura hrvatskih skladatelja 20. i 21. stoljeća. Ansambl je u 2008. proglašen službenim ansamblom ISCM-a te se krajem listopada te godine predstavio na Svjetskim danima glazbe ISCM-a, čiji je domaćin bio festival Gaida u Vilniusu.  U sezoni 2009/2010. ansambl je održao iznimno uspješan koncert u sklopu festivala BEMUS u Beogradu i prvi put gostovao u Velikoj Britaniji, nastupivši na festivalu  Sounds New u Canterburyju, a u sezoni 2010./2011. u koncertnom ciklusu pariškog Doma invalida, Tonhalle Düsseldorf, na festivalu Ensemblia u Mönchengladbachu te kao gost Centra "Paul Klee" u Bernu. Ovoga svibnja Cantus Ansambl nastupio je u sklopu jednog od najvećih svjetskih glazbenih festivala - NCPA May Music Festival, na kojem su s čak dva koncerta predstavili hrvatske skladateljice i skladatelje u zgradi pekinške Nove Opere, središnjici NCPA, koja zasigurno pripada čudima novije svjetske arhitekture.

U ljeto 2012. za koncert u sklopu festivala 58. splitsko ljeto nagrađen je nagradom "Judita" Slobodne Dalmacije.

Cantus na MBZ 2013.: Nedjelja, 07.04.2013.

D&B Duo
Duo D&B osnovali su 2006. godine pijanisti Dubravka Vukalović i Bruno Vlahek u sklopu kolegija komorne glazbe na Konzervatoriju u Lausannei pod mentorstvom prof. Daga Achatza. Već od samog početka djelovanja izazvali su veliko zanimanje publike te su dosad ostvarili niz zapaženih nastupa u Švicarskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i Hrvatskoj. Repertoar im se većinom temelji na djelima skladatelja 20. i 21. stoljeća, a obuhvaća izvorna djela za dva klavira te obrade skladbi pisanih za druge instrumentalne sastave.

Dubravka Vukalović (Varaždin, 1984.) stječe prvo glazbeno obrazovanje na Glazbenoj školi u Varaždinu kod Olimpije Vojvode, a ubrzo odlazi na školovanje u Moskvu, gdje je završila Središnju specijalnu školu pri Konzervatoriju Čajkovski u klasi Alexandera Mndoyantza. Studij nastavlja na Konzervatoriju u Lausannei kod Daga Achatza, Jean-Françoisa Antoniolija i Ricarda Castra, u čijoj je klasi privela kraju i poslijediplomski studij kao stipendistica Zaklade Max D. Jost. Od 2010./'11. nastavlja usavršavanje kod Evgenija Mogilevskog na Kraljevskom konzervatoriju u Bruxellesu. Pohađala je seminare kod uglednih pedagoga kao što su Rudolf Kehrer, Anatoly Katz i Jean-Bernard Pommier.     

Debitirala je s 14 godina nastupivši uz Pavla Dešpalja i Zagrebačku filharmoniju, a 2000. osvojila je i prvu nagradu na Pijanističkom natjecanju Zlatko Grgošević u Zagrebu. Otad je održala niz solističkih nastupa i koncerata komorne glazbe diljem Europe. Godine 2009. nastupila je na Međunarodnom festivalu suvremene glazbe Archipel u Ženevi u duu s glasovitim francuskim violistom Christopheom Desjardinsom te je surađivala s francusko-švicarskim Ansamblom za suvremenu glazbu Namascae uz maestra Eduarda Leandra.  Iste je godine nastupila u Brazilu kao solistica u Ravelovu klavirskom koncertu uz Simfonijski orkestar Bahia. Snimke njenih izvedbi zabilježene su za televizijske kuće u Hrvatskoj i Španjolskoj te za Radio romanske Švicarske.   

         

Bruno Vlahek (Zagreb, 1986.) diplomirao je klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod Vladimira Krpana, a poslijediplomske je studije završio na Konzervatoriju u Lausannei kod Jean-Françoisa Antoniolija te na Visokoj školi za glazbu u Kölnu gdje su mu profesori bili Vassily Lobanov (klavir) te Tilmann Claus i Johannes Fritsch (kompozicija i improvizacija). Od 2010./'11. usavršava se kod Dmitrija Bashkirova na Visokoj školi za glazbu kraljice Sofije u Madridu. Pobjednik je međunarodnih pijanističkih natjecanja Alexander Scriabin u Parizu 2010. i Ricard Viñes u Lleidi 2008. te finalist Natjecanja Busoni u Bolzanu 2009. godine.

Nastupao je kao solist diljem Europe, u dvoranama kao što su Palau de la Música u Barceloni, Gasteig u Münchenu, Ferenc Liszt u Budimpešti, Ópera de Lausanne, Mozarteum u Salzburgu, Slovenskoj filharmoniji u Ljubljani te na Dubrovačkim ljetnim igrama, Muzičkom biennalu Zagreb i na Festivalu Busoni u Italiji, te je održao koncerte za Zakladu Vladimira Spivakova u Moskvi. Snimio je Saint-Saënsov 2. klavirski koncert uz Komorni orkestar Lausanne za Radio romanske Švicarske 2008. godine.

Autor je skladateljskog opusa od tridesetak djela raznih žanrova koja su izvedena u europskim glazbenim središtima, na tribinama suvremene glazbe u Puli i Beogradu te u SAD-u, Venezueli i na Svjetskim danima glazbe 2010. u Sydneyu (Australija). Dvaput je nagrađen na natječajima za poticanje glazbenog stvaralaštva Ministarstva kulture RH.

Dada Jihad

Za nastup na Biennalu Dada Jihad pripremaju projekciju legendarnog dokumentarnog epa Leni Riefenstahl Olympia, 1. Teil – Fest der Völker (Olimpijske igre, 1. dio – Svečanost naroda) popraćenu improviziranom glazbenom pratnjom na “neinstrumentima” te koreografiranim plesnim pokretima. Termin “neinstrumenti” odnosi se na čitav niz elektroničkih, analognih i akustičnih naprava koje se izrazito rijetko rabe u glazbi, a u sebi sadrže čitavu paletu zvukova koji se mogu rabiti: oscilatori, teremin, kućanski aparati (usisivač, mikseri, pećnice, pribor za jelo...), alati (bušilice, čekići, razni ključevi, škare...), prijenosi kratkovalnog radija i slično. Želja nam je pokušati napraviti spregu glazbe i filma koristeći se razložnim kulturnim iskustvom unutar glazbene (zvučne) forme. Nije nam želja glazbom komentirati viđeno, nego pokušavamo ostvariti simbiozu dviju vrsta znakova (zvučnog i vidljivog) kako bi situacija predstavljanja bila doživljena kao nadopuna “starog” materijala, a ne parazitiranje na njemu. 
Dada Jihad vjeruje da je politika bavljenje javnim poslom radi privatnog probitka te se stoga bavi umjetnošću, za koju vjeruje da je bavljenje privatnim poslom radi javnog boljitka.

European Ensemble Academy / Europska akademija za ansamble
EUROPEAN MOVEMENT JAZZ ORCHESTRA
Manfred Schoof, umjetnički voditelj, dirigent


European
Movement Jazz Orchestra uvodi moderan, mladi jazz koji upija različite jazz struje iz tri uključene države. Mladi, vrhunski jazz solisti na taj način predstavljaju svoju glazbu međunarodnoj publici. Glazba koja ruši granice ovoga puta se kreće od avangarde prekoklasičnesuvremene glazbe, pa sve do popa i rocka specifičnih za sve tri zemljePod sloganomJazz ide dalje!“ mladi glazbenici otvoreni su mogućnosti upoznavanjarazličitihjazz glazbi i različitih glazbenika. S istim glazbenicima i njihovom glazbom uspostavlja se kontakt i stječe iskustvo kroz interakciju, ali i davanje novih impulsa u vlastitim radovima. Njemačko glazbeno vijeće ovaj jedinstveni projekt vidi kao priliku stvaranja širokog spektra različitih jazz idioma, praksi, uvjeta i promjenjivih društvenih stavova, koji će ujedno glazbenicima biti vidljivi i opipljivi kroz proces profesionalnog usavršavanja.


Manfred Schoof studirao je trublju, klavir te glazbenu teoriju i kompoziciju u Kasselu i Kölnu. Svirao je u poznatim jazz sastavima, osnovao je uspješni Manfred Schoof Quintet i Manfred Schoof Orkestar. Kao član sastava Gunter Hampel Quintet ostvario je značaj doprinos i u jazz avangardi. Izvodi i suvremenu glazbu (B.-A. Zimmermann, J.Fritsch). Sklada za film i televiziju te brojna naručena djela za glazbene festivale, poput festivala u Donaueschingenu te zborska i orkestralna djela za različite njemačke radijske i televizijske kuće.


BASEMENT POP
Udo Dahmen, umjetnički voditelj


EINSHOCH6
Divlji zvuk Rahmanjinova na klavijaturama koji prate fantastični stihovi MC-a. Luda ideja? EINSHOCH6 sastav iz Münchena tvrdi drukčije. Klasika se ujedinjuje s hip hopom i dva žanra postaju jedno. Osam članova sastava ne samo da je izmislilo novu vrstu glazbe, već su nam ostavili i izvrstan poklon: njemački rap sa značenjskim tekstovima, dobrim ritmom, salsom ipartyzvukom udružen s klasičnim žicama violine od kojih nas podilaze žmarci, trombona, violončela, orguljica, klavijatura, kontrabasa, bubnjeva, i heavy metal violine.



WET
BED
Sirovi, izravni izričaj u kombinaciji sa snažnim scenskim nastupom obilježje je slovenske hard-rock grupe WET BED. Četvero glazbenika oduševljavalo je entuzijastične obožavatelje, novinare, radio i televiziju tijekom proteklih deset godina. Nastupali su velikanima poput Living Colour, Laibach, Dog Eat Dog, Elvis Jackson i Eyesburn. Godine 2005. osvojili su šesto mjesto na natjecanju novih izvođača u Grazu. Nakon spota koji se 2004. tri tjedna održao na vrhu nacionalnih top-lista, WET BED je snimio i novi album koji je objavljen u zimi 2006. godine. U planu im je i drugi album.

 

 

 

 

 

 

 
Fanny & Alexander

Fanny & Alexander je umjetnička radionica koju su osnovali Luigi de Angelis i Chiara Lagani u Ravenni 1992. godine. Glumac Marco Cavalcoli pridružio im se 1997. godine. Dosad su ostvarili pedesetak događanja koja obuhvaćaju kazališne, video i filmske produkcije, instalacije, performanse, izložbe fotografija, konferencije, zatim radionice, festivale i susrete. Redovito odlaze na turneje po Italiji i ostalim zemljama predstavljajući svoje izvedbe, za koje su osvojili nekoliko državnih i međunarodnih nagrada, u najuglednijim kazalištima i na najvažnijim festivalima. Godine 2007. započeli su novi višegodišnji istraživački projekt (2007.-2010.) za koji su nadahnuće pronašli u djelu Čarobnjak iz Oza L. F. Bauma.

Glumica i dramaturginja Chiara Lagani (1974.) piše sve izvorne tekstove za predstave ove glumačke družine. Autorica je nekoliko djela nastalih adaptacijom i obradom pjesničkih, kazališnih i književnih tekstova produbljujući tijekom godina postupak intertekstualnog djela koje ukida pisanu stranicu iznova oblikujući tekstove u novu i suvislu narativnu cjelinu. Uz Luigija de Angelisa s kojim osmišljava sve projekte, umjetnička je voditeljica glumačke družine Fanny & Alexander od samoga osnutka.

Luigi de Angelis (1974.) sudjelovao je kao glumac i redatelj u stvaranju umjetničkih ideja i svih djela ove družine. Godine 1998. odlučio je prestati sa scenskim nastupima kako bi se potpuno posvetio režiji predstava. Tijekom vremena osmislio je složeno viđenje odnosa između glazbe i zvuka, rasvjete i vizualne arhitekture, ispreplićući razine opažanja i baveći se idejom vizije slušanja i slušanja vizije, odnosno stvarajući umjetnička djela u kojima se zvuk i vizualno usklađuju te stvaraju mogućnost dubljeg iskustva opažanja. Postupno je produbio svoju istraživačku aktivnost u smjeru arhitekture, tehnologije zvuka i rasvjete i videa.

Grupa za Novu glazbu

Grupa za novu glazbu Glazbenog učilišta Elly Bašić iz Zagreba djeluje kao ansambl od studenog 2007. godine. Čine je učenici srednje škole uključeni u projekt Mladi i suvremena glazba, koji se prema idejnoj zamisli i pod vodstvom Maje Petyo Bošnjak i Berislava Šipuša kontinuirano ostvaruje u GU Elly Bašić od jeseni 2007. godine. Dugoročni cilj projekta jest sustavno upoznavanje učenika s novom glazbom 20. stoljeća kako bi mogli slijediti nova stremljenja 21. stoljeća. Učenici osnovne i srednje škole aktivno upoznaju i izvode Novu glazbu sudjelujući u radionicama suvremene glazbe. Posebno iskustvo za članove Grupe za novu glazbu je mogućnost rada s Berislavom Šipušem. U pripremama za nastup na MBZ-u učenici surađuju s mladim dirigentom Josipom Nalisom.

Grupa za Novu glazbu na MBZ 2013.: Četvrtak, 11.04.2013.

Gudački kvartet Penderecki
Gudački kvartet Porin
Gudački kvartet Porin osnovan je 1998., njeguje klasični kvartetski repertoar te posebno djela hrvatskog glazbenog stvaralaštva; ansambl za svoj rad dobiva ugledne nagrade, s uspjehom nastupa u Hrvatskoj i inozemstvu.


Ivan Novinc studij violine diplomirao je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji kod Maje Dešpalj Begović, kod koje pohađa poslijediplomski studij, i čiji je asistent. Dobitnik uglednih nagrada od 2002. – 2006. bio je zamjenik koncertnog majstora Zagrebačke filharmonije, član je Hrvatskog baroknog ansambla, koncertni majstor Cantus ansambla te Zadarskog komornog orkestra.


Tamara Petir studij violine diplomira na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji (Tonko Ninić), gdje pohađa poslijediplomski studij (Maja Dešpalj Begović), usavršava se kod Geoffreya Whartona, Vincenta Royera, Johannesa Naubera. Surađuje u orkestrima Zagrebačke filharmonije i Hrvatskog komornog orkestra, bavi se pedagogijom.


Tvrtko Pavlin rođen je u Zagrebu 1977. gdje studij viole diplomira na Muzičkoj akademiji (Ante Živković), usavršava se kod Grigorija Žislina, Gleba Nikitina, Asje Kouchner. Bio je članom Zagrebačkog komornog orkestra, surađivao je u ansamblu Zagrebačkih solista, član je Zagrebačke filharmonije i Cantus ansambla.


Neva Begović studij violončela diplomira na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, poslijediplomski studij pohađa kod Valtera Dešpalja (Zagreb) i prof. Leopolda (Visoka škola za glazbu i glumu, Graz). Predaje na Glazbenoj školi Pavla Markovca u Zagrebu.            

 

Gudački kvartet Rucner

Gudački kvartet Rucner osnovan je 1998., njegov repertoar čine djela klasičnih i suvremenih skladatelja, kao i ona suvremenih hrvatskih autora koja sustavno praizvode. Ansambl odlikuje repertoarni iskorak prema glazbi drugih žanrova, o čemu svjedoči njihova uspješna suradnja s američkim bandoneonistom Peterom Soaveom.


Sidonija Lebar (Kopar, Slovenija), diplomu i magisterij iz violine stječe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (Tonko Ninić). Koncertna je majstorica Zagrebačke filharmonije od 1994., nastupa kao solist i komorna glazbenica.


Iva Kralj (Varaždin, 1979.), studij violine završava na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (Branko Košir). Nastupa kao solist te komorna i orkestralna glazbenica.


Dragan Rucner rođen je 1954, studij viole diplomira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (Daniel Thune), gdje danas djeluje kao docent. Dobitnik uglednih nagrada od 1976. član je Zagrebačke filharmonije gdje je solo violist, bio je član Gudačkog kvarteta Klima od 1986., djeluje kao solist, komorni i orkestralni glazbenik.


Snježana Rucner (Beograd, 1955.), studij violončela završila je kod Valtera Dešpalja na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, obrazovala se za glazboterapeuta. Od 1978. članica je Zagrebačke filharmonije a od 1986. Gudačkog kvarteta Klima; danas je voditelj dionice violončela u orkestru Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

Gudački kvartet Sebastian
Gudački kvartet Sebastian osnovan je 1982. kao Kvartet muzičke omladine Zagreb, od 1990. djeluje pod sadašnjim imenom. Programski podjednako njeguje glazbu hrvatskih i inozemnih skladatelja svih razdoblja, sustavno praizvodi djela hrvatske glazbene baštine, surađuje s uglednim umjetnicima.


Anđelko Krpan rođen je 1967. u Zagrebu gdje na Muzičkoj akademiji diplomira violinu (Kristijan Petrović), magistrira na Visokoj školi za glazbu i glumu u Beču (Dora Scwarzberg), usavršava se kod Y. Neamana i I. Ozima, dobitnik je uglednih nagrada. Bio je koncertni majstor Zagrebačkih solista, surađuje u mnogim orkestrima, jedan je od osnivača Gudačkog kvarteta Sebastian.


Korana Rucner rođena je 1979. u Zagrebu gdje na Muzičkoj akademiji diplomira studij violine i pohađa poslijediplomski studij (A. Krpan), usavršava se kod G. Žislina i D. Scwarzberg.


Nebojša Floreani rođen je 1962. u Zagrebu gdje na Muzičkoj akademiji diplomira studij viole (Stefano Passagio), član je Simfonijskog orkestra HRT-a, jedan je od osnivača ansambla.


Zlatko Rucner rođen je 1952. u Zagrebu gdje na Muzičkoj akademiji diplomira studij violončela (Valter Dešpalj). Niz godina član je Zagrebačke filharmonije, od 1984. član je Zagrebačkih solista, uspješno nastupa kao solist.
Icarus Junior
Komorni ansambl Paul Klee

Sastav Ansambla Paul Klee u osnovi odgovara onom iz Schönbergova djela Pierrot lunaire: glas, flauta, klarinet, violina, violončelo, klavir, pri čemu se, ovisno o glazbenicima u pojedinom djelu, pozivaju i gosti. Time se njegov repertoar proteže od solo djela do komornih simfonija s dirigentom. Program posve posvećen slikaru Paulu Kleeu uvijek je mješavina glazbe koju je Klee slušao i volio (Bach, Mozart, Beethoven itd.), glazbe njegovih suvremenika (Schönberg, Hindemith, Bartók itd.) i glazbe koja je inspirirana njime i njegovom umjetnošću (u arhivu Centra Paul Klee nalazi se oko 300 partitura skladanih prema njegovim djelima). Paul Klee daje poticaj za program koji nadilazi uobičajene koncertne izvedbe. Na koncertima se ne samo svira nego i pjeva, govori, djeluje, a katkada čak i kuha.

Ansambl Paul Klee ne smatra se samo glasnikom novog doba i nove glazbe, nego i skupinom izvrsnih solista i solistica koji su zainteresirani i sposobni kretati se u različitim područjima glazbene interpretacije i improvizacije. Ansambl je nastao još prije otvaranja Centra Paul Klee. Pijanistica Eva Aroutunian i flautist Kaspar Zehnder 2002. godine su s današnjim umjetničkim voditeljem Pierreom Subletom osmislili interdisciplinarni program sa švicarskom i armenskom glazbom, umjetnošću, književnošću i kuhinjom. Pod imenom Swiss Modern ansambl je u današnjem sastavu održao koncerte u Erevanu, Bernu i Ženevi.

Kao kućni ansambl Centra Paul Klee glazbenici svake godine održavaju ciklus od šest koncerata u pretplati u Kulturnom centru, izgrađenom prema zamisli arhitekta Renza Piana i otvorenom 2005. godine. Uz to, ansambl održava brojne koncerte u Švicarskoj i inozemstvu.

Dirigent: Kaspar Zehnder

Komorni zbor Ivan Filipović
Kroumata

Ansambl Kroumata osnovan je 1978. godine. Ubrzo postaje jedan od vodećih svjetskih udaraljkaških ansambala, usredišten na suvremenu glazbu. Do sada je praizveo oko 200 skladba, nastupa s uspjehom i kao solistički sastav uz najuglednije svjetske orkestre, samostalnim koncertima podjednako oduševljavajući različite vrste publike. Uz visokoškolsko obrazovanje, svi članovi ansambla izvodilačko su iskustvo stjecali unutar orkestara, šireći svoje umijeće i u području komorne glazbe pa i drugih žanrova (rock glazba). Jedan od važnih poticaja osnivanja ansambla bio je inaugurirati područje komornog glazbenog izraza čija bi središnja okosnica bila skupina udaraljki. Djelatnost ansambla postupno se nadopunjavala proučavanjem različitih pristupa udaraljkaškoj umjetnosti, od onih izvaneuropske tradicije do izučavanja ovog područja u glazbenoj tradiciji ranijih razdoblja.

Kvartet Philharmonia Berlin

Kvartet Philharmonia Berlin osnovali su 1984. godine koncertni majstor te vođe dionica Berlinske filharmonije. Ansambl s uspjehom nastupa po cijelom svijetu te na uglednim festivalima, a pet koncerata svake sezone održava u organizaciji svog matičnog orkestra. Program ansambla čini izbor iz prihvaćenog kvartetskog repertoara koji obuhvaća i djela 20. stoljeća (K. Weill, D. Šostakovič, B. Bartók, S. Barber, P. Hindemith...), za svoja diskografska izdanja ansambl dobiva cijenjena priznanja.


Daniel Stabrawa koncertni je majstor Berlinske filharmonije od 1986. Član ovog orkestra je od 1983., prije čega je kao pobjednik mnogih natjecanja od 1979. bio koncert majstor Simfonijskog radijskog orkestra u Krakowu. Posvećuje se i solističkoj karijeri.

Christian Stadelmann najmlađi je član kvarteta, rođen u Berlinu članom Berlinske filharmonije postao je 1985., a od 1987. je vođa dionice drugih violina.

Neithard Resa rođen je u Berlinu, studij je pohađao u Njemačkoj te SAD-u, a po osvajanju uglednih nagrada 1978. postaje vođom dionice viola u Berlinskoj filharmonijiji.

Jan Diesselhorst rođen je u Marburgu, studij završava u Berlinu i osvaja ugledne nagrade na natjecanjima. Članom Berlinske filharmonije postaje još kao student, solistički nastupa uz mnoge orkestre.

Kvartet tuba XL

U želji da se našoj sredini što više približe svjetski izvoditeljski trendovi, Krunoslav Babić je 2002. godine utemeljio Kvartet tuba XL, prvi takav komorni sastav na ovim prostorima. Budući da se tuba ponajprije smatra orkestralnim glazbalom, želja im je bila pokazati da i taj instrument može muzicirati komorno – pa čak i solistički. Širok repertoar sastava proteže se od djela starih majstora, klasike i romantizma pa sve do suvremenih skladatelja i džeza. Uz izvođenje izvorne literature za kvartet tuba, sastav poseže i za obradama velikih hitova barokne i klasične glazbe. Autori aranžmana vodeći su limeni puhači druge polovine 20. stoljeća, solisti glasovitih europskih i američkih orkestara ili sveučilišni profesori. Članovi kvarteta tuba XL nakon završene Muzičke akademije redom su se profesionalno usavršavali kod priznatih svjetskih stručnjaka. Publika je već prepoznala visoku kvalitetu i posebnost ovog ansambla, koji iza sebe već ima velik broj koncerata u zemlji i inozemstvu. Kvartet XL do sada je snimio i za Aquarius records izdao dva nosača zvuka: 100% Tuba i 101% Tuba.

Les Amis
Ansambl Les Amis osnovan je 1983. godine s ciljem predstavljanja mladih nadarenih glazbenika od kojih je većina potom ostvarila uspješne svjetske karijere. Programske odrednice od početka su uključivale narudžbe te praizvedbe djela suvremenih autora, podjednako onih afirmiranih kao i onih na početku karijere, s posebnim naglaskom na opusu kanadskih skladatelja. Ansambl je utemeljio Michael Pepa, njegov umjetnički voditelj, a vođa ansambla je violinistica Lynn Kuo. Osim stalnih članova u ansamblu prema repertoarnim potrebama djeluje još nekoliko glazbenika. Programi se često ostvaruju u suradnji s drugim institucijama (Alliance Francaise, Goethe-Institut, Canadian Sinfonietta).
LP DUO

lp duo

Klavirski duo LP jedan je od najuspješnijih komornih ansambala u ovom dijelu Europe. Postoji od 2004. godine kada su Sonja Lončar i Andrija Pavlović izveli Vizije Amena Oliviera Messiaena u integralnoj verziji, na festivalu BELEF. Sonja Lončar i Andrija Pavlović završili su osnovni studij klavira i postdiplomski-specijalistički studij klavirskog dua na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Usavršavanje su nastavili na Visokoj školi za glazbu i kazalište u Rostocku, gdje su s najvišim ocjenama završili postdiplomski i doktorski studij komorne glazbe - klavirskog dua, u klasi Hans-Petera i Volkera Stenzla. Jedan su od samo šest dua na svijetu s ovom, najvišom vrstom diplome za klavirski duo.

Dobitnici su Nagrade Grada Beograda, Nagrade UMUS-a i nagrade njemačke Zaklade Bruno Frey. Na najvećem svjetskom natjecanju dua, u Miamiju 2008. plasirali su se u finale, među 8 najboljih, a niz nagrada stekli su i na 11. Međunarodnom natjecanju suvremene komorne glazbe u Krakovu, natjecanjima „ChopinRoma" te natjecanju klavirskih dua u Bialistoku. Nastupali su u svim većim dvoranama i gradovima Srbije, diljem Europe te u SAD-u, kao i na mnogim festivalima. Na BELEF-u su 2007. svirali i na brodu koji je tijekom koncerta plovio Savom i Dunavom. S gudačkim orkestrom "Dušan Skovran" izvodili su i snimili Dernek Ive Josipovića, objavljen na CD-u Skladateljski dijalog: Ivo Josipović i Ivana Stefanović, u produkciji Cantusa/HDS-a, u suradnji s Jugokoncertom. Surađivali su također s Beogradskom filharmonijom i Orkestrom RTS-a te snimali za RTV Beograd i Novi Sad, kao i za radio i televiziju u San Marinu, Poljskoj, Sloveniji, SAD.

Njihov repertoar je širok i obuhvaća klasična, suvremena, eksperimentalna i popularna djela za 2 klavira, klavir četveroručno, 2 klavira i udaraljke, 2 klavira s orkestrom, 3 klavira, 4 klavira itd. Do sada su samo u Beogradu premijerno izveli više od 20 kompozicija, među kojima i nekoliko praizvedbi, domaćih i stranih skladatelja, od kojih mnogi pišu upravo za ovaj duo.

Klavirski duo LP radi na usavršavanju prezentacije klasične glazbe i njezinoj popularizaciji. Mnogi njihovi koncerti imaju poseban vizualni identitet (režija svjetla, ili video-radovi) a povremeno nastupaju i izvan standardnih koncertnih prostora. Posebnu suradnju ostvarili su sa redateljem Nikolom Zavišićem. Trenutno u Njemačkoj privode kraju snimanje albuma s djelima danskog skladatelja Kima Helwega, a o nastupu na MBZ-u kažu: „Muzički biennale u Zagrebu svakako je jedan od najznačajnijih festivala suvremene muzike u svijetu i veliko nam je zadovoljstvo što ćemo na njemu sudjelovati upravo u godini jubileja, i to s dva koncerta."

 

Melodi Cantores
Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu
Simfonijski orkestar i zbor Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu djeluju od njezinog osnutka, nastupajući pod vodstvom uglednih hrvatskih pedagoga i dirigenata javnosti se predstavljaju većinom izborom složenijih i zahtjevnijih djela različitih stilskih razdoblja uz solističke nastupe najuspješnijih studenata. Voditelj orkestra je Aleksandar Kalajdžić a zbora Jasenka Ostojić Radiković
Orkestar Hrvatske vojske
Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu
Orkestar opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu osnovan je sredinom 19. stoljeća, postupno se profesionalizirajući od doba kad djeluje pod vodstvom skladatelja Ivana pl. Zajca (od 1870.). Sastav orkestra povećava se nakon prvog svjetskog rata, danas ga čine 73 stalna člana, mnogi od kojih uspješno djeluju i kao komorni glazbenici u različitim sastavima. Repertoar obuhvaća djela svih stilskih razdoblja, a orkestar je nastupao pod vodstvom najvećih svjetskih i hrvatskih dirigenata, te uz brojne ugledne soliste. 
Orkestar i zbor Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu

Djelujući od osnutka Muzičke akademije 1921. godine, Simfonijski orkestar i Zbor Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu okupljaju studente svih odsjeka i studijskih godina te su njezini reprezentativni ansambli. Okušavajući se u stilski raznolikom i složenom repertoaru, orkestar je surađivao s brojnim umjetnicima poput Nikše Bareze, Igora Kuljerića, Zorana Juranića, Vladimira Kranjčevića, Uroša Lajovica, Milana Horvata, Igora Gjardova, Pavla Dešpalja, Saše Britvića i drugih. Simfonijski orkestar i Zbor Muzičke akademije publici se redovito predstavljaju interpretativno zahtjevnim djelima poput Bachove Muke po Ivanu, Brahmsova Njemačkog rekvijema, Mendelssohnovih oratorija Ilija i Paulus, Mahlerove Druge i Osme simfonije te Beethovenove 'Devete', Mozartova Rekvijema, Orffove Carmine Burane, Istarskih freski Borisa Papandopula, dramatskog oratorija Ivana Orleanska na lomači Arthura Honeggera, Brittenova Ratnog rekvijema itd. Uz zbor i orkestar Muzičke akademije, solisti pjevačkog odjela u posljednja su dva desetljeća ostvarili značajne operne projekte u suradnji s brojnim kazalištima, od kojih izdvajaju odličnu suradnju s kazalištem Komedija. Potaknuta visokom razinom izvođenja Simfonijskog orkestra i mješovitoga zbora, Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, u suradnji s Koncertom dvoranom Vatroslava Lisinskog, od 2001. godine organizira Akademski ciklus u kojemu nastupaju isključivo ansambli Akademije. Istaknuto mjesto pripada solističkim nastupima najboljih studenata. Voditelj orkestra je Mladen Tarbuk, a voditeljica zbora Jasenka Ostojić Radiković.

Orkestar Zaklade Veronske arene
Pekinški simfonijski orkestar
Quake

Ansambl Quake osnovan je 2001. godine nakon potresa u Seattlu. Njegov sastav određuje izbor programa koji je usmjeren prema ostvarenju novih iskustava i oblika izvodilaštva, te koncertnog događanja po sebi - tematskim programima, instalacijama, elementima glazbenog teatra, vizualnih umjetnosti, književnosti, poezije. Samo uvjetno usredišten na suvremenu glazbu, ansambl jednako zanimanje njeguje za djela ranijih razdoblja, gdje je podcrtani aspekt onaj novog puta u dosegu njihove recepcije. Mnogo praizvodi djela za njega napisana.

Pijanist Meade Crane (San Antonio, Texas, 1955.) na podiju debitira u dobi od devet godina, njegov repertoar obuhvaća sva razdoblja. Nastupa kao solist i komorni glazbenik, mnogo snima, djeluje kao predavač kompozicije i glasovira, član je različitih ansambala (Long Beach Chamber Ensemble, Seattle Chambers Players, Santa Barbara Chamber Music Festival), podjednako je cijenjen kod publike i kritike.

Violinistica Ella Marie Gray (Auburn, Washington, 1953.) karijeru započinje kao članica Kronos kvarteta, nastavlja u Seattlu kao orkestralni glazbenik, utemeljuje Gudački kvartet Rainier. Cijenjena kao komorni glazbenik i solist nastupa u uglednim američkim ansamblima. Predaje na sveučilištu u Seattlu, na sveučilištu Western Washington i na učilištu Cornish College of Arts.

Violončelist Walter Gray (Seattle, Washington, 1953.) studij završava na učilištu Curtis Institute for Music. Suvremenoj glazbi posvećuje se kao jedan od osnivača Kvarteta Kronos početkom 1970-ih, danas je član Simfonijskog orkestra iz Seattlea, nastupa kao solist po cijelom svijetu te na uglednim festivalima. Djeluje kao producent, predaje na učilištima Western Washington University, Cornish College of Arts, University of North Texas.

Trombonist Don Immel (Los Angeles, 1968.) studij završava na Sveučilištu Rice i na Sheperd School of Music. Kao solist, komorni glazbenik, predavač, posvećuje se i jazz glazbi, djeluje na svim kontinentima. Često surađuje sa Simfonijskim i opernim orkestrom iz Seattlea, te Simfonijskim orkestrom iz Houstona, prvi je trombonist Simfonijskog orkestra iz Honolulua.

Klarinetist Sean Osborn (Chandler, Arizona, 1966.) studij završava na Curtis Institute for Music i Interlochen Arts Academy. Jedanaest godina djeluje u orkestru Metropolitan opere, bio je prvi klarinetist u orkestrima Newyorške filharmonije, Simfonijskog orkestra iz Pittsburgha, Američkog simfonijskog orkestra. Posebno se posvećuje solističkom izvodilaštvu te poduci.

Flautistica Susan Telford (Pullman, Washington, 1964.) studij završava na sveučilištu Washington i na Northwestern University. Kao prva flautistica s ansamblom The Chicago Chamber Orchestra gostovala je po cijelom svijetu, bila je članicom mnogih orkestara (The Elgin Symphony, The Evansville Philharmonic, The Seattle Symphony…), mnogo snima za film i televiziju. Flautu i komornu glazbu predaje na sveučilištu u Evansvilleu i na  Sveučilištu Northwestern.

Udaraljkaš Rob Tucker (Ephrata, Washington, 1970.) studij je pohađao na Konzervatoriju Peabody i na University of Southern California. Suosnivač je ansambla The Pacific Rims Percussion Quartet, kao komorni glazbenik redovito sudjeluje na Festivalu komorne glazbe Orcan Island, surađuje s mnogim orkestrima, snima za film i televiziju. Predaje udaraljke na Western Washington University.

Rock akademija
Simfonijski orkestar HRT-a

orkestar

Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije

Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije u smanjenom je obliku počeo djelovati već 1930., a 1951. godine utemeljen je Komorni orkestar Radio-Zagreba, koji je u domovini i u inozemstvu stjecao ugled pod vodstvom svojega prvog dirigenta Antonija Janigra te zatim Stjepana Šuleka i Pavla Dešpalja. Vodili su ga ugledni dirigenti Pavle Dešpalj, Krešimir Šipuš, Josef Daniel, Oskar Danon, Milan Horvat, Uroš Lajovic, Vladimir Kranjčević i Nikša Bareza. Među dirigentima i solistima s kojima je surađivao bili su i Lovro pl. Matačić, Lorin Maazel, Zubin Mehta, Krzysztof Penderecki, Henryk Szeryng, Aldo Ciccolini, Dubravka Tomšič-Srebotnjak, Ivo Pogorelić, Mstislav Rostropovič, Edita Gruberová, José Carreras i Barbara Hendricks. Uz redovitu koncertnu djelatnost te obvezu da redovito surađuje u radijskom i televizijskom programu, orkestar gostuje diljem domovine i u inozemstvu. Uz klasičan i suvremeni repertoar koji izvodi i snima za potrebe radija, televizije i diskografskih tvrtki, orkestar osobito skrbi za hrvatsku glazbenu baštinu i suvremeno stvaralaštvo.

Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije na MBZ 2013.: Četvrtak, 11.04.2013.

Simfonijski orkestar Vroclavske filharmonije

Vroclavska filharmonija osnovana je 1954. godine i od svojih se početaka oslanja na bogatu tradiciju svojega rodnog grada, koji je ugostio velike umjetnike kao što su Wagner, Brahms, Mahler, Bruch, Paderewski, Sarasate i Ysaÿe. Osnovali su je Adam Kopyciński i Radomir Reszke, a svoj razvoj duguje prije svega svojim dirigentima-ravnateljima, među kojima su bili Józef Karol Lasocki, Andrzej Markowski, Tadeusz Strugała i Marek Pijarowski. Godine 1994. Filharmonija uzima ime Witolda Lutosławskog. Od 2006. glavni ravnatelj Vroclavske filharmonije je Andrzej Kosendiak, a njezin umjetnički ravnatelj Jacek Kaspszyk. Solisti orkestra diplomirali su na najprestižnijim europskim glazbenim akademijama, a svi su članovi Filharmonije ne samo profesionalni glazbenici, već i strastveni poklonici glazbe.

Orkestar redovno nastupa, predstavljajući stotinjak programa po sezoni. Zahvaljujući radu pod tutorstvom umjetnika specijalizaranih za pojedini glazbeni stil, može se pohvaliti sposovnošću da izvede svaki glazbeni žanr na autentičan i povijesno informiran način. Orkestar također nastupa na glazbenim festivalima te u cijenjenim svjetskih koncertnim dvoranama, među kojima su Dvorana Alice Tully u Centru Lincoln u New Yorku, Musikverein u Beču, Tonhalle u Zürichu, Festspielhaus u Salzburgu, ili Concertgebouw u Amsterdamu. Sudjeluju također u već etabliranom i raznolikom edukativnom programu Filharmonije. Simfonijski orkestar Vroclavske filharmonije snima za radio i televiziju te je snimio mnogo nosača zvuka. Od 2007. godine, zajedno s etiketom CD Accord, radi na snimanju svih djela svojeg „zaštitnika", Witolda Lutosławskog.

Slagwerk Den Haag

„Stvarno zgodna grupa ubojitih muzičara" - Michael Gordon

 

Od svog osnutka 1977., muzičari Haaških udaraljki usredotočili su se na izvođenje i razvoj suvremene udaraljkaške muzike u svom najširem obliku, od uzbudljivih repertoara, preko velikog broja naručenih djela, stalne suradnje sa skladateljima, do istraživanja krajnjih granica organiziranog zvuka. Kao specijaliziran ansambl, Slagwerk Den Haag izgradili su vodeću, ne samo nacionalnu nego i međunarodnu poziciju, koja ih je odvela do svih europskih zemalja, SAD-a, Bliskog istoka, Japana i Koreje.

Ansambl je poznat po golemoj raznolikosti instrumenata koje koriste, kao i izvora zvuka. Jednako raznoliki su im i programi, od specijaliziranih istraživačkih projekata do pristupačnih programa za širu javnost, koncerata za najmlađu publiku do velikih nacionalnih i međunarodnih koprodukcija. Aktivno surađuju s drugim ansamblima, kao i s umjetnicima iz područja plesne, kazališne i likovne umjetnosti.

Zbog svog redovitog pomlađivanja sastava tijekom godina, sastav Slagwerk održao je bogato iskustvo, ali i otvorenost karaktera, što je vidljivo u načinu na koji muzičari izvode koncerte i uspijevaju komunicirati s velikom i raznolikom publikom.

Stockholmska kraljevska filharmonija
Stockholmska kraljevska filharmonija utemeljena je 1902., tada kao Stockholmsko koncertno društvo čiji se sastav stalnog orkestralnog postava učvrstio 1914. godine. Od 1926., kada je sagrađen i dom SKF-a, Stockholmska koncertna dvorana - reprezentativno zdanje u neoklasicističkom stilu gdje se održava ceremonija dodjele Nobelove nagrade u kojoj sudjeluje i orkestar - Stockholmska kraljevska filharmonija suradnjom s velikim dirigentima i solistima 20. stoljeća stječe reputaciju renomiranog ansambla, pod sadašnjim imenom djelujući od 1991. Među dosadašnjim šefovima dirigentima su Fritz Busch, Antal Doráti, Genadij Roždestvenski, Paavo Beglund. S Alanom Glbertom, sadašnjim šefom dirigentom i umjetničkim savjetnikom orkestar je ostvario zamjetne uspjehe koncertirajući po cijelom svijetu, a na čelu ansambla od 2008. bit će Sakari Oramo.
Trondheym
UMZE
Varaždinski komorni orkestar
Varaždinski komorni orkestar osnovan je 1994. godine. Ansambl djeluje bez stalnog dirigenta, a niz godina surađuje s Pavlom Dešpaljem, koji je i počasni član orkestra. Ansambl od početaka održava koncertnu sezonu u Varaždinu u kojoj nastupa pod vodstvom uglednih hrvatskih i inozemnih dirigenata, ugošćujući renomirane soliste. Repertoar orkestra obuhvaća djela različitih razdoblja, do sada su praizveli i nekoliko djela suvremenih skladatelja, a za svoj uspjeh 2006. dobivaju nagradu Orlando Dubrovačkih ljetnih igara i nagradu Jurica Murai za nastup na Varaždinskim baroknim večerima. 
Zagreb Trio

Zagreb trio osnovan je 2010. godine. Trio je u svom kratkom postojanju održao uspješne koncerte na festivalima Trieste prima (2010.), Osorske glazbene večeri (2011.),  Dubrovačke ljetne igre (2012.) te u mnogim hrvatskim gradovima (Rijeka, Pula, Karlovac, Čakovec). Trio je 2011. pozvan na seminar i festival u Weikersheimu u Njemačkoj, na kojem su se usavršavali kod članova kvarteta Vogler, kod Gerharda Schulza (Kvartet Berg), Heime Müllera (Kvartet Artemis) i pijanista Matthiasa Kirschnereita. U jakoj konkurenciji od dvadesetak ansambala, Zagreb trio odabran je za nastup na završnoj večeri festivala u dvorcu Weikersheim. Koncert je snimljen za njemački radio (SWR). Zagreb trio imao je čast krajem 2011. održati prvi koncert u ciklusu klasične glazbe u novootvorenom Vip clubu u Zagrebu. Krajem veljače 2012. Trio je održao i svoju prvu međunarodnu turneju - četiri koncerta u Kanadi (Montreal, Ottawa i Toronto).

Zagrebačka filharmonija

 

Zagrebačka filharmonija orkestar je 140-godišnje tradicije vrhunskog muziciranja u Zagrebu i Hrvatskoj. Danas je simfonijski orkestar broj jedan u domovini i jedan od najpoznatijih u ovom dijelu Europe. Promotor je glazbene umjetnosti diljem Hrvatske i kulturni veleposlanik Hrvatske u svijetu te zaštitni znak grada u kojem djeluje, glazbena institucija slavne prošlosti i velike tradicije koja utjelovljuje urbanu sliku Zagreba kao srednjoeuropskog središta glazbe, umjetnosti i kulture.
Daleke 1871. započela je profesionalna orkestralna aktivnost u Zagrebu, a 1920. orkestar je dobio ime koje i danas nosi. Kroz cijelo vrijeme, u hrvatsku prijestolnicu donosio je najbolju klasičnu glazbu, a njegovu povijest pisali su prvorazredni šefovi dirigenti - Friedrich Zaun, Milan Horvat, Lovro pl. Matačić, Mladen Bašić, Pavle Dešpalj, Kazushi Ono, Pavel Kogan, Alexander Rahbari i Vjekoslav Šutej. Maestro Uroš Lajovic česti je gost dirigent u ZF-u, a pomogao je i kao umjetnički savjetnik nakon preranog odlaska maestra Šuteja.
Mnogi proslavljeni dirigenti nastupali su sa Zagrebačkom filharmonijom: Bruno Walter, Leopold Stokowski, Paul
Kletzki, Sir Malcom Sargent, Kiril Kondrašin, Kurt Sanderling, Carlo Zecchi, Jean Martinon, Milan Sachs, Krešimir Baranović, Boris Papandopulo, Stjepan Šulek, Milko Kelemen, Igor Stravinski, Krzysztof Penderecki i drugi. U bližoj prošlosti gostovali su: Dmitri Kitajenko, Lorin Maazel, Leopold Hager, Valery Gergiev, Marko Letonja, Rafael Fruehbeck de Burgos, Hans Graf, Sir Neville Marriner, Berislav Klobučar, Jesus Lopos-Cobos, Antoni Witt, Peter Maxwell-Davis i drugi. Gostovali su također i veliki solisti: Yehudi Menuhin, Antonio Janigro, Mstislav Rostropovich, Henryk Szering, Emil Gilels, Leonid Kogan, Luciano Pavarotti, Ivo Pogorelić, Montserrat Caballe, Mischa Maisky, Enrico Dindo, Alexandar Rudin, David Garett, Julian Rachlin, Schlomo Mintz i Sara H. Chang.
ZF potiče hrvatsko stvaralaštvo, a posebnu brigu vodi o mladim talentiranim glazbenicima te najboljima dodjeljuje nagradu za Mladoga glazbenika godine. ZF krasi i bogata diskografija ovjenčana brojnim nagradama.

Sezona 2011./2012. ugostila je niz vodećih imena svjetske glazbene scene od Ive Pogorelića, Sir Nevilla Marinera i Simona Trpčeskog do Monike Leskovar. Novi Zvjezdani ciklus predstavio je glazbene zvijezde iz drugih glazbenih žanrova, poput Michela Camila i Maksima Mrvice, a s uspjehom je pokrenut i Regionalni ciklus Točka-Tačka-Pika u suradnji s filharmonijskim orkestrima Ljubljane i Beograda. Sezonu je obilježilo intenziviranje suradnje s maestrom Dmitrijem Kitajenkom. U povodu 140. jubilarne sezone, predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović, dodijelio je Filharmoniji Hrvatsku državnu nagradu za izuzetno i uspješno promoviranje glazbene umjetnosti u Hrvatskoj i svijetu.
U sezoni 2012./2013., pod vodstvom doživotnog počasnog šefa dirigenta maestra Milana Horvata i umjetničkog savjetnika maestra Dmitrija Kitajenka, Zagrebačka filharmonija nastavlja uspješnu koncertnu djelatnost u skladu sa svojim sloganom „Jedan orkestar - bezbroj glazbenih doživljaja". Maestro Leopold Hager preuzima umjesto prvog gosta dirigenta, a prvi put orkestar uvodi i instituciju rezidencijalnog skladatelja koju je na dvije sezone preuzeo ugledni hrvatski skladatelj Davorin Kempf.

Zagrebački kvartet

Zagrebački kvartet utemeljen je 5. travnja 1919. koncertom u Velikoj dvorani Hrvatskoga zemaljskoga glazbenog zavoda. Prvobitnu četvorku činili su violinisti Vaclav Huml i Milan Graf, violist Ladislav Miranov i violončelist Umberto Fabri. Tijekom devedeset godina djelovanja svoj doprinos Zagrebačkom kvartetu dalo je tridesetak glazbenika, među kojima su Stjepan Šulek, Josip Klima, Zlatko Balija, Đorđe Trkulja, Marija Cobenzl, Goran Bakrač, Ante Živković, Josip Stojanović, Goran Končar i drugi, a današnji sastav čine Sergej Evseev, braća Hrvoje i Davor Philips te Martin Jordan.

Zagrebački kvartet održao je više od 4000 koncerata na svim kontinentima, snimio više od 60 ploča za razne svjetske izdavačke i radijske kuće, kao što su Sastruphon, RCA, Melodicom, Da Camera Magna, Croatia Records, ALM Records itd.

U mnoštvu domaćih i inozemnih priznanja i nagrada ističe se Nagrada za životno djelo "Vladimir Nazor", koja je Zagrebačkom kvartetu dodijeljena 2009. godine.

Zagrebački kvartet saksofona

Dragan Sremec, sopran saksofon
Goran Merčep, alt saksofon
Saša Nestorović, tenor saksofon
Matjaž Drevenšek, bariton saksofon

Zagrebački kvartet saksofona

Zagrebački kvartet saksofona, koji su osnovali diplomci Muzičke akademije u Zagrebu iz razreda prof. Josipa Nochte, u sadašnjem sastavu djeluje od 1989. godine. Gostovali su u mnogim europskim zemljama te u Kanadi i SAD-u. Kao solisti nastupali su s brojnim orkestrima pod vodstvom poznatih dirigenata, a renomirani ansambli i solisti često sudjeluju na njihovim koncertima i snimanjima. Kritika i publika pohvalile su njihove nastupe na svjetskim kongresima te festivalima kao što su Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, MBZ, Europhonia, Musicora, Festival Julian Rachlin & prijatelji, NOMUS, Svjetski dani glazbe i Saxophonia. Kvartet je u Hrvatskoj dobio važne kulturne nagrade (Milka Trnina, Judita) te sedam diskografskih nagrada Porin. Uz mnoge snimke za radio i televiziju u Hrvatskoj i u inozemstvu, kvartet je snimio samostalne albume Hrvatska glazba za saksofone i Z Quartet, u SAD-u izdao CD Tsunagari te gostovao na brojnim nosačima zvuka. Uz većinu klasičnog repertoara za taj sastav i aranžmana skladbi različitih glazbenih stilova (od renesanse do progresivnog džeza) koje možemo čuti na njihovim koncertima, kvartet je praizveo više od pedeset novih djela hrvatskih, slovenskih i drugih autora.

Zagrebački puhački ansambl

Zagrebački puhački ansambl osnovan je 1991. Čine ga ambiciozni i  afirmirani glazbenici, obrazovani na više različitih visokoškolskih glazbenih ustanova, usavršavani u zemlji i u inozemstvu. Repertoar ansambla je vrlo širok, a obuhvaća skladbe mnogih stilova i razdoblja, s naglaskom na glazbi 20. stoljeća. Interpretacije ansambla krasi sklad kvinteta u cjelini, kao i osobnost te kvaliteta svakog pojedinog člana kao solista. Ansambl je redovit gost brojnih domaćih glazbenih festivala, među kojima su Večeri na Griču, Muzički biennale Zagreb, Festival sv. Marka, Ljetna scena Amadeo, Omiško ljeto, Pulski festival i dr. Surađuje s istaknutim glazbenicima kao što su Stephen Kovachevich, Anđelko Krpan, Ratko Vojtek, Višnja Mažuran, Ljubomir Gašparović, Ruben Dalibaltayan i dr. Uz brojne hrvatske gradove ansambl je gostovao u Austriji i Južnoj Americi. Snimio je tri nosača zvuka.

Zagrebački puhački ansambl na MBZ 2013.: Četvrtak, 11.04.2013.

Zagrebački solisti
Borivoj Martinić Jerčić, koncertni majstor, umjetnički voditelj
Zbor HRT-a
mješoviti zbor
Zbor Hrvatske radiotelevizije

 

Nastavljajući tradiciju Zagrebačkih madrigalista, Zbor Hrvatske radiotelevizije utemeljen je četrdesetih godina prošloga stoljeća. Isprva komorni ansambl pod vodstvom Mladena Pozajića, a zatim Slavka Zlatića, s vremenom je prerastao u prvi profesionalni zbor u Hrvatskoj. Njegov je umjetnički identitet oblikovao niz uglednih glazbenika, čiji put, nakon Igora Kuljerića, danas nastavlja šef-dirigent Tonči Bilić. Zbor je dobio Diplomu „Milka Trnina" za izuzetne umjetničke dosege u 2004. godini za izvedbu Hrvatske mise Borisa Papandopula, a godine 2005. za snimku je toga djela, u izdanju Cantusa, osvojio diskografsku nagradu „Porin" za album godine u kategoriji klasične glazbe. Godine 2007. skladba Igora Kuljerića Križu, daj nam ti milosti objavljena na CD-u u izdanju Orfej/HRT s naslovom Kako jelen vrilo traži, također pod Bilićevim ravnanjem, dobila je „Porin" za najbolju skladbu napisanu za solo ili manji sastav.     

Godine 1998. Zbor HRT-a je na poticaj svojega šefa-dirigenta počeo sustavno njegovati pjevanje a cappella i uz instrumentalnu pratnju. Tako je nastao Sfumato, ciklus od šest koncerata u sezoni, s namjerom da se publika upozna s djelima hrvatske glazbene baštine, remek-djelima i manje izvođenim skladbama klasične literature te najnovijim ostvarajima zborne glazbe u nas i u svijetu. Ciklus ima i likovnu dimenziju, što je razvidno iz podnaslova Duhovni zvuci, boje i oblici, a ostvaruje se u suradnji s Muzejom Mimara, u kojemu se koncerti izvode.

Zbor Hrvatske radiotelevizije na MBZ 2013.: Četvrtak, 11.04.2013.

ZEITFLUSS

Ansambl Zeitfluss osnovali su u listopadu 2003. u Grazu, u Austriji, Edo Mičić, Kiawasch Saheb Nassagh i Clemens Frühstück, kako bi popularizirali glazbu 20. i 21. stoljeća. Ansambl nastoji publici što dosljednije prenijeti "ozvučenu" estetiku suvremene glazbe. Programski koncept postavljen je na čvrstim temeljima velikih međunarodnih skladateljskih imena i njihovih djela, na koje se nadovezuju manje, nepravedno zaboravljene ili nepoznate partiture skladatelja svih stilskih usmjerenja i pravaca.