MBZ

Bach kao priprema za izazove Biennala

 

U jednoj večeri otpjevati deset uloga u deset opera desetero različitih autora – taj neupamćen pothvat izvest će na 28. Muzičkom biennalu Zagreb sopranistica Monika Cerovčec i bas-bariton Krešimir Stražanac. Dvoje izvrsnih mladih hrvatskih pjevača prihvatilo je izazov da budu izvođači deset skladbi koje su ušle u finale velikog međunarodnog natjecanja 5-Minute Opera.

Izniman glazbeni događaj na programu je četvrte večeri 28. MBZ-a, 21. travnja u 19:30 sati, u Hrvatskom glazbenom zavodu.

Prema propozicijama natjecanja sva su djela napisana za sopran i bariton te osmeročlani komorni ansambl. Dirigent će biti Berislav Šipuš, a podsjećamo na to da pobjednik dobiva narudžbu za novo glazbeno-scensko djelo koje će biti izvedeno na 29. muzičkom biennalu 2017. godine.

Kakav će dojam nova djela ostaviti na ocjenjivački sud i na publiku uvelike će ovisiti upravo o dvoje pjevača. Stoga smo odlučili provjeriti jesu li naše mlade pjevačke zvijezde – koje će u jednoj večeri svom repertoaru, kao nitko prije njih, dodati deset novih uloga i naslova – već zavirile u partiture suvremenih skladateljica i skladatelja iz Švedske, Francuske, Kanade, Argentine, Švicarske, Belgije, Poljske i Grčke koji su se kvalificirali u finale natjecanja.

Krešimir Stražanac, koji nakon osmogodišnjeg stalnog angažmana u Operi u Zürichu od ove sezone djeluje kao samostalni umjetnik, trenutačno se nalazi u Münchenu, odakle nam u porukama putem Facebooka poručuje:

"Osobno uživam u izvođenju suvremenih komada, osobito onih koji su pronašli svoj originalni izraz, kao na primjer Moritz Egger, čije sam pjesme nedavno pjevao u Zagrebu, ili Peter Eötvös i Christian Jost koje sam također imao priliku izvoditi. Volim djela u kojima mogu pronaći aspekte života i koja su inspirirana životom. Isto tako, uživam u komadima koji su bogati bojama i izazivaju emocionalnu reakciju publike. Nije li cilj glazbe da nas podsjeti na neke trenutke našeg života, ili da nam ispriča priču koju možda i nismo doživjeli, ali koja u nama izaziva suosjećanje?".

Na pozornici HGZ-a deset kratkih opera bit će izvedene koncertno, ali za Krešimira Stražanca to ne znači manji angažman:

"Kao i uvijek, od mene možete očekivati da ću dati sve od sebe da svaki komad publici interpretiram što jasnije i pristupačnije. Možete očekivati i da ću ponekad ići u ekstreme (u tomu sam se specijalizirao). Sve ili ništa je moj moto i spreman sam na svaki rizik u koji se može ići, a jako se radujem suradnji sMonikom Cerovčec, koju sam prije nekoliko godina upoznao u Austriji".

Slično razmišlja i Monika Cerovčec, koja je također već stekla znatno iskustvo svojim uvijek zapaženim nastupima na hrvatskim opernim i koncertnim pozornicama.

"Veseli me ovaj projekt jer me zanima u kojem smjeru ide opera, je li više prema eksperimentiranju zvukovima ili su skladateljima ipak više na pameti melodije. Petominutne opere koje sam do sada proučila ne čine mi se ni teške ni previše komplicirane, ali su sve bitno različite. Navikla sam na to da suvremeni skladatelji nastoje iskoristiti cijeli raspon glasa pjevača, od najviših do najdubljih tonova, pa sam se pomalo iznenadila da u ovom slučaju većina od nas ne traži takve ekstreme. U svakom slučaju, ovo je potpuno novo iskustvo, a osobito se veselim suradnji s Krešimirom. On ima više iskustva od mene pa se nadam da ću moći i nešto novo naučiti, a – premda izvedbe neće biti scenske – među nama će sigurno biti mnogo interakcije."

Dok iščekuju prvi zajednički pokus u Zagrebu i nastup na MBZ-u, Moniku i Krešimira povezuje još jedna zajednička umjetnička strast i divljenje. Oboje pjevača trenutačno je uronjeno u glazbu Johanna Sebastiana Bacha, štoviše u isto monumentalno djelo. Monika Cerovčec u Zagrebu kao solistica i članica ansambla Antiphonus, a Krešimir Stražanac u nekoliko njemačkih gradova kao solist uz ansamble Bavarskog radija, sudjelovat će u izvedbama Bachove Johannespassion.

Slažu li se Bach i suvremena glazba? "Naravno", smjesta odgovara Monika Cerovčec, i dodaje: "Najveći dio mog repertoara čini s jedne strane glazba baroka i još ranijih razdoblja, a s druge djela suvremenih autora. Treba samo imati glavu koja je spremna prilagoditi se".

 

 

×

Bach kao priprema za izazove Biennala