MBZ

MBZ newsletter 3

 

Nastavlja se sapunica u Lisinskom!

Na koncertu Cantus Ansambla 16. veljače 2015. bit će praizvedena treća epizoda Soap Opere koja će veliki finale imati na 28. MBZ-u

 

Dok u prepunoj Velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog traje koncert slavnoga svjetskog orkestra pod ravnanjem legendarnog dirigenta, vani, pred vratima, nastavlja se dramatičan sukob dviju žena i dvaju svjetova kojima one pripadaju: Mirela je studentica brodogradnje koja jedva preživljava radeći kao hostesa u Lisinskom, a Irma Berger je supruga slavnoga i bogatog estetskog kirurga. Njihovi putevi i sudbine isprepliću se u Soap Operi, koprodukcijskom projektu Cantus Ansambla, Muzičkog biennala Zagreb i Kulture promjene Studentskoga centra Sveučilišta u Zagrebu.

Na početku nove koncertne sezone Cantus Ansambla čuli smo prvu epizodu koju je skladao Mladen Tarbuk. Na sljedećem koncertu praizveden je nastavak – druga epizoda, autorice Mirele Ivičević. Na pozornici Male dvorane Lisinskog, u režiji Dore Ruždjak Podolski i u izvedbi Cantus Ansambla, pod ravnanjem maestra Diana Čobanova, 16. veljače 2015. na rasporedu je praizvedba treće epizode koju je skladao Zoran Juranić. Silvio Foretić ovih dana upravo dovršava četvrtu epizodu, koja će biti praizvedena 16. ožujka, a cijeli projekt bit će predstavljen kao cjelina na 28. Muzičkom biennalu 22. travnja, sa zaključkom Gordana Tudora.

– Prvi put radim u takvu zajedničkom projektu, a od cjeline očekujem pet različitih rukopisa spojenih dramaturškom niti vodiljom koju svi slijedimo, ali svatko od nas drži se svoga glazbenoga govora i jedni drugima ne činimo ustupke – rekao nam je Zoran Juranić uoči premijere svog nastavka.

Njegove riječi već su potvrdile prve dvije, muzički vrlo različite epizode. Nit vodilja je opširan dramaturški predložak Irene Škorić za Soap Operu u pet epizoda. Svaki od autora tekst obrađuje i prilagođava svom senzibilitetu i skladateljskim metodama, a povrh svega i zadanom vremenskom okviru od deset minuta za svaku od epizoda.

– Da smo uglazbljivali cijeli tekst, naša bi Soap Opera trajala dulje nego Parsifal – kaže duhovito Silvio Foretić. 

Cjelina će na biennalskoj premijeri imati i uvertiru koju je već skladao Mladen Tarbuk, koristeći se glazbenim motivima kojima je ostalih četvero autora opisalo svaki po jedan od četiriju zadanih likova Soap Opere.

Svih petero skladatelja ističu da je riječ o jedinstvenom projektu za kakav do sada nisu čuli. Doista, kako kaže Mladen Tarbuk, bit će vrlo zanimljivo pogledati predstavu u cjelini.

Mirela Ivičević već je sudjelovala u nekim međunarodnim tematskim skupnim autorskim projektima. Prisjetila se i "sitcom opere" Das Leben am Rande der Milchstrasse austrijskog skladatelja Bernharda Gandera, kao i korištenja formata televizijskog reality showa u umjetničke svrhe u projektu Ausländer raus Christopha Schlingensiefa.

– U povijesti glazbe takvi projekti obično nisu uspjeli – kaže Silvio Foretić, podsjećajući na neostvarenu Verdijevu ideju o kolektivnom skladanju Requiema te na veliku rusku Petoricu koji su trebali napisati svaki po jedan čin opere Mlada, od koje je ostala samo jednočinka Rimskog Korsakova.

Gordan Tudor prisjetio se suradnje njemu omiljene francuske skupine skladatelja, upamćene kao Les Six, na baletu Les mariés de la tour Eiffel Jeana Cocteaua.

I za njega je Soap Opera sasvim novi izazov, a njegov bi završni čin ipak mogao biti pokušaj sinteze.

– Prethodne epizode jako utječu na moj rad, posebno zbog činjenice da je moja epizoda posljednja. Upoznat sam s partiturama gotovih epizoda kolegice Mirele Ivičević, kolega Mladena Tarbuka i Zorana Juranića, i prema njima prilagođavam svoj skladateljski izričaj koliko god je to moguće – kaže Tudor. 

Uz sopranisticu Goranu Biondić i mezzosopranisticu Ivanu Srbljan, koje su već briljirale u prve dvije epizode, u trećoj epizodi Zorana Juranića oglasit će se i prvi muški lik u izvedbi baritona Ozrena Bilušića. U svakom slučaju, sve rečeno dobar je razlog da budete svjedoci nastajanja Soap Opere kakvu svijet još nije ni čuo ni vidio.

Vidimo se 16. veljače u Lisinskom!Nastavlja se sapunica u Lisinskom!

Na koncertu Cantus Ansambla 16. veljače 2015. bit će praizvedena treća epizoda Soap Opere koja će veliki finale imati na 28. MBZ-u

Dok u prepunoj Velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog traje koncert slavnoga svjetskog orkestra pod ravnanjem legendarnog dirigenta, vani, pred vratima, nastavlja se dramatičan sukob dviju žena i dvaju svjetova kojima one pripadaju: Mirela je studentica brodogradnje koja jedva preživljava radeći kao hostesa u Lisinskom, a Irma Berger je supruga slavnoga i bogatog estetskog kirurga. Njihovi putevi i sudbine isprepliću se u Soap Operi, koprodukcijskom projektu Cantus Ansambla, Muzičkog biennala Zagreb i Kulture promjene Studentskoga centra Sveučilišta u Zagrebu.

Na početku nove koncertne sezone Cantus Ansambla čuli smo prvu epizodu koju je skladao Mladen Tarbuk. Na sljedećem koncertu praizveden je nastavak – druga epizoda, autorice Mirele Ivičević. Na pozornici Male dvorane Lisinskog, u režiji Dore Ruždjak Podolski i u izvedbi Cantus Ansambla, pod ravnanjem maestra Diana Čobanova, 16. veljače 2015. na rasporedu je praizvedba treće epizode koju je skladao Zoran Juranić. Silvio Foretić ovih dana upravo dovršava četvrtu epizodu, koja će biti praizvedena 16. ožujka, a cijeli projekt bit će predstavljen kao cjelina na 28. Muzičkom biennalu 22. travnja, sa zaključkom Gordana Tudora.

– Prvi put radim u takvu zajedničkom projektu, a od cjeline očekujem pet različitih rukopisa spojenih dramaturškom niti vodiljom koju svi slijedimo, ali svatko od nas drži se svoga glazbenoga govora i jedni drugima ne činimo ustupke – rekao nam je Zoran Juranić uoči premijere svog nastavka.

Njegove riječi već su potvrdile prve dvije, muzički vrlo različite epizode. Nit vodilja je opširan dramaturški predložak Irene Škorić za Soap Operu u pet epizoda. Svaki od autora tekst obrađuje i prilagođava svom senzibilitetu i skladateljskim metodama, a povrh svega i zadanom vremenskom okviru od deset minuta za svaku od epizoda.

– Da smo uglazbljivali cijeli tekst, naša bi Soap Opera trajala dulje nego Parsifal – kaže duhovito Silvio Foretić. 

Cjelina će na biennalskoj premijeri imati i uvertiru koju je već skladao Mladen Tarbuk, koristeći se glazbenim motivima kojima je ostalih četvero autora opisalo svaki po jedan od četiriju zadanih likova Soap Opere.

Svih petero skladatelja ističu da je riječ o jedinstvenom projektu za kakav do sada nisu čuli. Doista, kako kaže Mladen Tarbuk, bit će vrlo zanimljivo pogledati predstavu u cjelini.

Mirela Ivičević već je sudjelovala u nekim međunarodnim tematskim skupnim autorskim projektima. Prisjetila se i "sitcom opere" Das Leben am Rande der Milchstrasse austrijskog skladatelja Bernharda Gandera, kao i korištenja formata televizijskog reality showa u umjetničke svrhe u projektu Ausländer raus Christopha Schlingensiefa.

– U povijesti glazbe takvi projekti obično nisu uspjeli – kaže Silvio Foretić, podsjećajući na neostvarenu Verdijevu ideju o kolektivnom skladanju Requiema te na veliku rusku Petoricu koji su trebali napisati svaki po jedan čin opere Mlada, od koje je ostala samo jednočinka Rimskog Korsakova.

Gordan Tudor prisjetio se suradnje njemu omiljene francuske skupine skladatelja, upamćene kao Les Six, na baletu Les mariés de la tour Eiffel Jeana Cocteaua.

I za njega je Soap Opera sasvim novi izazov, a njegov bi završni čin ipak mogao biti pokušaj sinteze.

– Prethodne epizode jako utječu na moj rad, posebno zbog činjenice da je moja epizoda posljednja. Upoznat sam s partiturama gotovih epizoda kolegice Mirele Ivičević, kolega Mladena Tarbuka i Zorana Juranića, i prema njima prilagođavam svoj skladateljski izričaj koliko god je to moguće – kaže Tudor. 

Uz sopranisticu Goranu Biondić i mezzosopranisticu Ivanu Srbljan, koje su već briljirale u prve dvije epizode, u trećoj epizodi Zorana Juranića oglasit će se i prvi muški lik u izvedbi baritona Ozrena Bilušića. U svakom slučaju, sve rečeno dobar je razlog da budete svjedoci nastajanja Soap Opere kakvu svijet još nije ni čuo ni vidio.

Vidimo se 16. veljače u Lisinskom!